Loading...

اخبار

پنج راه برای اینکه فروشنده بهتری باشید...

نوشته شده در : 2018/06/03 - 00:00
در بازار رقابتی امروز، با توجه به حق انتخاب گسترده مشتری مهم ترین عامل برای کارشناسان فروش شناسایی صحیح نیاز های آنان از محصول است.باتوجه به این موضوع، امروزه کارشناسان فروش به سمتی حرکت می کنند که بتوانند متناسب با نیازهای مشتری محصول خود را معرفی کنند.
استفاده از نرم افزار نیز به عنوان ابزاری مفید در راستای انجام این عوامل بوده و معمولا نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM در این خصو به کار گرفته می شوند.
در بازار رقابتی امروز، با توجه به حق انتخاب گسترده مشتری مهم ترین عامل برای کارشناسان فروش شناسایی صحیح نیاز های آنان از محصول است. در واقع آن چیزی که باعث ارزش آفرینی محصول شما برای مشتری می شود، درک درست از کاربرد محصول در رفع نیازهای آن می باشد. باتوجه به این موضوع، امروزه کارشناسان فروش به سمتی حرکت می کنند که بتوانند متناسب با نیازهای مشتری محصول خود را معرفی کنند و عموما مذاکرات کارشناسان با مشتری ترکیب مناسبی از درک و مشاوره مشتری برای تصمیم گیری بهتر در مورد خرید محصول می باشد. استفاده از نرم افزار نیز به عنوان ابزاری مفید در راستای انجام این عوامل بوده و معمولا نرم افزار های مدیریت ارتباط با مشتری یا نرم افزار CRM در این خصو به کار گرفته می شوند.در ادامه می خواهیم پنج راه برای دستیابی به این مهارت را بررسی کنیم:

کنجکاو باشید :

تازمانی که شما دیدی از نحوه رفتار مشتری در معاملات، نارضایتی های مشتری، و همچنین در برخورد با حل مشکلات نداشته باشید، نمی توانید در مورد فروش، بهبود ناکارآمدی ها و سود بیشتر صحبت کنید.

مودب باشید :

یک کارشناس فروش باید بداند که تاثیر دیدار اول بر مشتری بسیار بالاست و در صورت رخ دادن اشتباهی که از دید مشتری بی ادبی تلقی شود می تواند کل پروسه فروش را تحت شعاع قرار داده و در اکثر مواقع شانس دومی وجود نخواهد داشت.

تنها نوع صحبت کردن بیانگر مودب بودن نیست و یک کارشناس فروش این مهم را در موارد بسیاری اعم از نوع پوشش, زمان و نحوه نشستن، دست دادن درست و به موقع، رعایت تقدم مشتری در صحبت و ... نشان می دهد.

آگاه باشید :

در مذاکرات فروش آنچه باعث جلب توجه مشتریان بالقوه شما می شود آگاهی و دانش کامل شما از محصول ارائه شده می باشد. پس قبل از اینکه از مشتری درخواست خرید داشته باشید، باید به خوبی بدانید که این محصول چه ارزش هایی برای مشتری شما خلق می کند و بدون این آگاهی تلاش برای متقاعد ساختن مشتری بی فایده است.

آگاهی و دانش شما از محصول و نیاز های مشتری باعث می شود تا شما فاصله بگیرید از این تصور که کارشناسان فروش خودخواه و فقط به دنبال فروش محصول خود هستند. و همچنین این اعتبار برای شما ایجاد می شود که راغب به کمک و سود مشتری هستید.

قانع کننده باشید :

آگاهی و دانش برای شما با اعتماد به نفس همراه است. ارائه محصول بدون اطمینان باعث می شود شما مخاطب خود را گم کنید و مخاطب از ارزش های محصول شما فاصله بگیرد. نحوه ارائه شما باید این احساس را در مشتریان شما ایجاد کند که این محصول مشکل آن ها را حل خواهد کرد.

صبور باشید :

برای فروش عجله نکنید و از اینکه هنوز مشتریان بالقوه شیفته شما و محصول شما نشده اند، ناامید نشوید. در این مرحله شما باید از راه های مختلف به نیازهای مشتری خود بیشتر پی ببرید و  متناسب با آن، فرصت های تازه ای را به آن ها پیشنهاد دهید.برای مشتریان انتخاب محصولی که مشکلات آن ها را حل کند زمان بر هست. صبوری و راه حل شما می تواند کمک خوبی در تصمیم گیری آن ها باشد. 

دسته : خبر عمومی منبع : ایده آل بازدید : 2095
برچسب ها : مشتری CRM

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!