Loading...

اخبار

6 روش برای نجات شرکت شما از ورشکستگی

نوشته شده در : 2018/04/30 - 00:00
گاهی اوقات شرکت ها خود را در مسیر اشتباه قرار می دهند. چه به دلیل استراتژی ناکارآمد و مدیریت بی کفایت و چه حتی تعداد انگشت شماری از مشکلات کوچک که روند کل شرکت را کند می کند؛ بعضی از کسب و کارها به شخصی برای تصمیم گیری و تغییر خط مشی سازمان متکی هستند.

گاهی اوقات شرکت ها خود را در مسیر اشتباه قرار می دهند. چه به دلیل استراتژی ناکارآمد و مدیریت بی کفایت و چه حتی تعداد انگشت شماری از مشکلات کوچک که روند کل شرکت را کند می کند؛ بعضی از کسب و کارها به شخصی برای تصمیم گیری و تغییر خط مشی سازمان متکی هستند.

گابریل بریستول تا کنون چندین بار خود را در مقابله با چنین شرایطی قرار داده است.. رزومه بریستول – شامل مقدمات فروش و بازاریابی برای لس آنجلس تایمز و MetLife MET + 0.21٪، سمت ریاست جمهور و مدیر عامل شرکت راسل و میلر. در حال حاضر وی مدیرعامل شرکت Desert Call Connection است.

  1. از بین بردن عقاید گذشته

“هنگامی که شما برای اولین بار به یک کسب و کار توجه می کنید و یا با یک کسب و کار آشنا می شوید، مطالب بسیاری راجع به بنیانگذاران و دیگر همکاران  می شنوید یا اخبار مربوط به مسائل و مشکلات مربوط به آنها یا آنچه که آنها باید انجام بدهند به گوشتان می رسد.

مردم اغلب یک کسب و کار را تجزیه و تحلیل می کنند و پاسخ ها یا راه کارهایی برای آنها ارائه می دهند بدون آنکه واقعا به طور جدی آن کسب و کار را بشناسند. “شاید اگر دست از تجزیه وتحلیل و ارائه راه کار بکشید ، راز مشکلات شرکت را راحتر متوجه شوید.

  1. بر روی افراد متمرکز شوید

بسیاری از افراد بر نرم افزار، سخت افزار، گزارشات خود، دارایی ها و مهمترین دارایی شرکت که سرمایه انسانی باشد، نگاه درستی ندارند. تمامی این سیستم ها، فرایندها و پروتکل ها به همان اندازه ای مفید هستند که افراد بتوانند از آن ها استفاده کنند و این نکته بی نهایت مهم است.

اگرچه عقل سلیم بعضی از پرسنل را برای ستاره بودن و دیگر پرسنل را متوسط در نظر میگیرد لیکن طبق گفته بریستول چنین فرضیاتی نادرست است و اشاره دارد به اولین برخورد وی با شرکتی ضعیف ولی بعد ذهنی وسیع چرا که تقریبا همه کارمندان و مدیران داخلی صاحب نظر بودند.

“وقتی که من در کمپانی Met Life بودم، در ابتدا یکی از بخشهای سازمان را که  به اندازه 403Bs فروش کرده بود را بررسی کردم. من صحبت تمامی بخش های سازمان از HR گرفته تا قائم مقام شرکت و برخی افراد دیگر را در مورد یکی از فروشندگان ارشد فروش که فوق ستاره بود، شنیدم و اینکه چگونه همه بخش های سازمان از بین میرفت بدون وجود این مرد که دست تنها 25% از کل کسب وکار آن شرکت را انجام می داد.  نتیجه این پرس وجوها برای من مفید نبود، چرا که مشکلاتی با فرایند ها برمن آشکار شد. من اجازه ندادم که این نظرات بر روی روال کاری من تاثیری بگذارند . ”

بنابراین پس از تجزیه و تحلیل دقیق تر، درجلسه ای حضوری و بحث با ستاره فروش، بریستول گفت :

در عرض چند هفته پس از اخراج این شخص چهار یا پنج نفر از کارمندان توانستند رتبه اثربخشی خود را افزایش دهند.

  1. سریع عمل کنید اما ساده لوحانه عمل نکنید

هنگامی که نیاز است تا تصمیمات سریعی برای درست کردن یک سازمان بیمار گرفته شود، این تغییرات می تواند غیرعاقلانه و ساده لوحانه باشد. “متوقف کردن یک فرایند یا قطع همکاری با یک تامین کننده یا راضی شدن به کیفیت پایین یک محصول برای تولید جنس درجه دو در ابتدا منجر به کاهش هزینه می شود اما در آینده زوال شرکت شما را تضمین می کند.” به بیان دیگر از حالت ترس و  وحشت دوری کنید.

  1. از حقیقت دور نشوید

هنگامی که شما در حال برنامه ریزی برای یک ماموریت هستید، شما باید درباره زمانبندی که در جدول وظایف به خود می دهید صادق باشید تا به طور دقیق به شما نشان دهد که آیا برنامه شما به درستی پیش میرود  و کسب و کار واقعا جلو می رود یا خیر. اگر درمورد مشکلات موجود در این شرکت با خود صادق نیستید، از زمانبندی خارج می شوید و استراتژی جدید شما شکست می خورد. بریستول متوجه شد که با چنین سوء تفاهمی در راسل و میلر مواجه است.

 

“هیئت مدیره و مدیر اجرایی در آن زمان به طور کامل در مورد شدت مشکلاتشان من را آگاه نکردند، و آنچه که من از آنها می دانستم بسیار حاد بود. اولین روزی که آنجا بودم آموختم که شرایط بسیار حادتر از چیزی است که شنیده بودم و آنها در آستانه بسته شدن درب ها و ورشکستگی بودند. »سازمان کالایی را به یک میلیون مشتری بدهکار بود – مشتریانی که 4 ماه در انتظار ارسال محصول مورد نظرشان بودند – اما سرمایه ای برای تولید و ارائه محصول وجود نداشت. “من کارم را با سازماندهی مجدد از روز اول ورودم به شرکت آغاز کردم.” راسل و میلر پس از کاهش حقوق و دستمزد، ابزار، برنامه ریزی مجدد سازمان و صحبت کردن با فروشندگان و طلبکاران توانستند مشکلات موجود را رفع کنند.

5. به یاد داشته باشید که مدیر عامل باید تشویش و اضطراب موجود را آرام کند نه آن که بر آن بیفزاید

مرموز، گریزان از افراد و غیر شفاف بودن همیشه راه خوبی برای شروع شایعات و پچ پچ های کارمندان می شود. هنگامی که مدیران ارشد ورود وخروج های مخفیانه به شرکت داشته باشند ویا اینکه پشت درهای بسته جلسات مخفیانه برگزار کنند در حالی که به یک گروه یک حرف وبه گروه دیگرحرفه دیگری میزنند ، تنها موجب افزایش سرعت نابودی کسب وکار می شود.

6. تحت کنترل غرور و ترس نباشید

 

هنگامی که همه چیز به سمت اشتباهی می رود، توجه همه افراد به اشتباهات جلب می شود. اغلب مدیران اجرایی یا مدیران ارشد به قدری مغرور هستند که اشتباهات خود را نمی پذیرند و کل سازمان را متحمل رنج و سختی میکنند. طبیعت سرکش آنها می تواند مانند سوراخی یک کشتی باری را غرق کند. بریستول می گوید: “برای من این مسئله یکی از معیارهایی است برای تعیین این که آیا من قصد دارم با این شرکت کهچنین مدیرعاملی دارد کار کنم یا خیر.” “اگر ببینم که صاحب یا مدیرعامل شرکت بسیار متخاصم است و نیمی از پرسنل شرکت از آنجا رفته اند و در عین حال چک پرداخت حقوق را هنوز امضا نکرده است، به نظر می رسد که او نمیتواند یا اینکه تمایلی برای ایجاد تغییر درخود ندارد و این یک اشتباه بزرگ است.”

دسته : خبر عمومی منبع : ماموت سیستم بازدید : 2455
برچسب ها : CRM ERP 2000

نظر کاربران

نظری برای این خبر ثبت نشده است .

فیلیشا


یک فروشگاه اینترنتی است که به عنوان یک پل ارتباطی قدرتمند، خریداران را با شاخص ترین و مطمئن ترین وارد کنندگان کشور که ارائه دهنده مناسب ترین قیمت ها می باشند، مرتبط می سازد.

از تخفیفات و پیشنهاد های ویژه مطلع شوید!